Støt Nærnyt
Bliv medlem og støt med et fast beløb hver måned eller støt med en engangs donation. Med din støtte tager du ansvar for dit nær- og lokalsamfund. Støtten går til drift og udvikling af næravisen Nærnyt. Tak for din støtte!
Lyshøj Allé trafiksikres som befærdet adgangsvej til både Lyshøjskolen og Trapholt, museum for moderne kunst og design
– Cykler I i skole? Jaaahhh!
– Bruger I cykelhjelm? Jaaaahhh!
– Kører I trafiksikkert? Jaaaahhh!
Ren ping-pong mellem politiker og elever.
Lyshøjskolens 5C har gjort et kæmpearbejde omkring sikker trafik til og fra skole, og klassen stod forrest, da Kolding Kommunes millioninvestering i cykelstier med mere på Lyshøj Allé blev officielt indviet.
Andreas fra 5C klippede snoren over, og næstformand Gitte Grønbæk (C) fra Koldings udvalg for Plan og Teknik var begejstret.
Dels over at anlægsprojektet er færdigt, dels over at eleverne, anført af lærer Mette Røpcke, er aktivt engagerede i spørgsmålet om sikkerhed på to hjul.
Projektet har kostet 6 millioner kroner med halvdelen finansieret af den statslige cykelpulje.
Foruden cykelsti på begge sider af Lyshøj Allé på den 750 meter lange trafiksikrede strækning er der anlagt venstresvingsbane ved Forstallé, hastighedsdæmpende bump fire steder og sikrede overgange tre steder.
På Lyshøj Allé omkring skolen fastholdes en lavhastighedszone med maks. 30 km i timen.
Næstformand for Koldings udvalg for Plan og Teknik, Gitte Grønbæk (C), hepper, mens Andreas fra Lyshøjskolens 5C klipper snoren over. Cykelstien på Lyshøj Allé er åben! Foto: Nærnyt.
Trafiksikring af en 750 meter lang strækning på Lyshøj Allé fra Skolebakken til Forstallé. Kort: Danmarks adresser. Informationsgrafik: Nærnyt.
Venstresvingsbane fra Lyshøj Allé til Forstallé. Foto: Nærnyt.
Sikret overgang ved Forstallé. Foto: Nærnyt.
Kombineret cykel- og gangsti på sydsiden af Lyshøj Allé. Foto: Nærnyt.
Cykelsti og fortov på nordsiden af Lyshøj Allé. Foto: Nærnyt.
Hastighedsdæmpene bump ved indgang til Æblehaven og Trapholt. Foto: Nærnyt.
Sikret overgang fra Lyshøjskolen til indgangen til Æblehaven og Trapholt. Foto: Nærnyt.
Hastighedsdæmpende bump mellem Æblehaven og Lyshøjtorvet. Foto: Nærnyt.
Sikret overgang mellem Lyshøjskolen og Lyshøjtorvet. Foto: Nærnyt.
Hastighedsdæmpende bump ud for Lyshøjtorvet. Foto: Nærnyt.
30 km fartzone fastholdes. Foto: Nærnyt.
Bliv medlem og støt med et fast beløb hver måned eller støt med en engangs donation. Med din støtte tager du ansvar for dit nær- og lokalsamfund. Støtten går til drift og udvikling af næravisen Nærnyt. Tak for din støtte!
Ulrik er Nærnyts redaktør. Tip ham om en nyhed eller skriv et indlæg. Ring 40884758 eller send email til: kontakt@naernyt.dk
ASFALTERING: Farøvej vil være farbar, men spærret i én retning under arbejdet...
ByRedaktørjuli 11, 2024MOBILITETSPLAN: Trafikstatistik viser brugen af busser på de nuværende buslinjer 7, 8...
ByRedaktørjuni 27, 2024MOBILITETSPLAN: – Kan den foreslåede busrute 2 justeres, så vi fortsat vil...
ByRedaktørjuni 20, 2024
Kommer der ikke nogen markeringer for fodgængere, så det er bilerner der skal holde tilbage for børnene, eller er det spidsrodsløb for børn med det (vist nok) store overblik ??
Bliver cykelstierne ikke ført helt ned til Fjordved ved Badebroen ??